טלפון: 074-7339222
פקס: 074-7339223
נייד: 052-4213765
דוא"ל: dvir@yetax.co.il

דביר סעדיה

התמחות

מיסוי יחידים, מיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, ניהול נאמנויות והון משפחתי.

נסיון

התמחות (רו"ח) במשרד RSM שיף, הזנפרץ ושות'.

השכלה

(L.L.B) המרכז הבינתחומי הרצליה (2017)

(B.A) בהתמחות בחשבונאות – המרכז הבינתחומי הרצליה (2017)

שנת הסמכה

עו"ד – 2019

רו"ח – 2020

מאמרים ופרסום

מקימים סטארט-אפ? תכננו את המס כבר עכשיו

המשקיעים סוגרים את 2020: עצות מיסוי לימי קורונה ששוות כסף

כדאי לדעת

בשנים האחרונות חלה התפתחות בשימוש במכשיר האופציות (או המניות) לתגמול עובדים במיוחד בתעשיית ההיי-טק.

סעיף 102 לפקודת מס הכנסה טומן בחובו שתי דרכי הקצאה – הקצאת מניות לעובדים באמצעות נאמן (במסלול רווח הון 25% מס, או במסלול הכנסת עבודה במס שולי), והקצאה שאינה באמצעות נאמן. לכל אחד ממסלולי ההקצאה לעובדים לפי סעיף 102 לפקודה משמעויות מס, תנאים ומגבלות ייעודיים, וכן יתרונות וחסרונות מיסויים ומסחריים.

משרדנו מתמחה במציאת החליפה המתאימה לכל חברה המבקשת ליצור תוכנית הקצאה לעובדים, וזאת משלב הכנת תוכנית האופציות, דרך בחירת מסלולי ההקצאה, ביצוע ההקצאות, קשר עם נאמן 102, וליווי פעיל מול החטיבה המקצועית של רשות המסים בכל מקרה המצריך קבלת החלטת מיסוי או פנייה במסלול ירוק.

ניהול הנאמנות הוא תהליך המבוצע על ידי האורגנים הפעילים בנאמנות ובראשם הנאמן.
 
ניהול הנאמנות מבוצע במהלך חיי הנאמנות, בהתאם לכללים והמגבלות שנקבעו בהסכם הנאמנות על ידי יוצר הנאמנות, והכל לטובת הנהנים הזכאים בה תוך הגנה ככל הניתן על נכסי הנאמנות. במסגרת חיי הנאמנות נדרש הנאמן להגיש דיווחים לרשויות המס על הכנסות, חלוקות והקניות לנאמנות, ולעיתים גם לספק דיווחים לנהנים.
כאשר אדם בוחר להקים נאמנות (למשל במסגרת תכנון מעבר בין-דורי), עליו לקחת בחשבון כי לניהול הנאמנות השוטף עשויות להתווסף עלויות נלוות.
 
בישראל אין הסמכה לתפקיד הנאמן ויוצר נאמנות יכול גם למנות בן משפחה לתפקיד זה, אך השימוש בנאמן בעל מומחיות בתפקיד זה, כולל יתרונות מובהקים כגון הכרת הדין, הכרת התפקיד על משמעויותיו וחובותיו, היכולת לפעול בהתאם להסכם הנאמנות וללא עירוב רגשות ועוד.
 
ניתן לאמר שעיקר ההוצאות תהיינה בתהליך התכנון והתאמת החליפה האישית ללקוח ולאחר מכן בהמשך תהיינה עלויות שוטפות של ניהול הנאמנות וכן עלויות יועצים לפי הצורך כגון: עלויות ייעוץ משפטי, ניהול פיננסי, ניהול הנכסים, אדמיניסטרציה, טיפול משפטי ואחזקה שוטפת הן עלויות שיתלוו לכל פעולה בנאמנות, הסתייעות במומחים יכול לסייע בצמצום העלויות ולכן מומלץ לבחור במומחה בתחום ולא להתפשר על בינוניות.